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Regina Höfer, M.A.

Kunsthistorikerin & Kuratorin

Om Money Padme Hum – Contemporary Tibetan Art as Global Art, in: Schmitz, Norbert (ed.): Globalisation, World Culture and Global Art, Kiel, (forthcoming 2016), 14 pp. Horen Sie auf zu warten, nehmen Sie jetzt mit mobile slots no deposit kontinuierlichem Gluck feel Phrase teil und viele Stress erwarten Sie!

 

Beauty and Horror – Late 19th Century Benares through the Eyes of an Imperial Traveller, in: Shankar, Anand (ed.): Varanasi Re-Discovered, Banaras Hindu University, Varanasi, (forthcoming 2016), 18 pp. Hast du kein Geld? Ich kann dich aufmuntern. Gehen Sie auf die Site slizzinghot, spielen Sie und genie?en Sie Ihren Gewinn !

 

Mao Muschi Mandala oder Weisheit und Mitgefühl: Tantrismus, Pornographie und Sexualität in der zeitgenössischen tibetischen Kunst (Mao, Muschi, Mandala or Wisdom and Compassion: Tantrism, Pornography and Sexuality in Contemporary Tibetan Art), in: Schmidt, Jochen (ed.): Religion und Sexualität, Studien des Bonner Zentrums für Religion und Gesellschaft, Bonn, (forthcoming 2015), 28 pp.

 

Gedun Choephel – Patre of Tibetan Modernism, in: Renger, Almut-Barbara; Lee-Kalisch, Jeong-hee (eds.): Meister und Schüler. Master and Disciple: Tradition, Transfer, Transformation, Weimar (forthcoming 2015), 10 pp.

 

Gonkar Gyatsos Werk „Angel“: Zeitgenössische tibetische Kunst zwischen Global Art und kultureller Tradition (Gonkar Gyatso‘s “Angel“: Contemporary Tibetan Art between Global Art and Cultural Tradition), in: Marek, Kristin; Schulz, Martin (eds.): Kanon Kunstgeschichte. Einführung in Werke, Methoden und Epochen: Gegenwart, Vol. 4, Paderborn 2015, pp. 346-363

 

Shanghai, Paris, Little Lhasa – On Global Perspectives of Contemporary Tibetan Art or the Multiplicity of Artistic Golden Ages, in: Hegewald, Julia A. B. (ed.): In the Shadow of the Golden Age: Art and Identity from Gandhara to the Modern Age, Studies in Asian Art and Culture (SAAC), Vol. 1, Berlin, 2014, pp. 501-520

 

Noblesse Oblige – Ein Habsburger im Indien der Maharadschas (Noblesse Oblige – A Habsburg Traveller and the Maharajas), in: Pfaffenbichler, Matthias (ed.): Das Indien der Maharadschas, Schloss Schallaburg, St. Pölten, 2013, pp. 92-101

 

Making Emptiness Visible: Sonam Dolma and Contemporary Tibetan Abstraction, Modern Art Asia, No. 8, Nov. 2011, 9 pp. (e-publication)

 

Sichtbarmachung der Leerheit – Sonam Dolma und die zeitgenössische tibetische Abstraktion (Visualisation of Emptiness – Sonam Dolma and Contemporary Tibetan Abstraction), Masala, No. 2, 4-2011, 9 pp. (e-publication)

 

Strategies of Global Communication – Contemporary Tibetan Art and the West, International Conference Proceedings: The Language of Art and Music, The Institute for Cultural Diplomacy, Berlin, 2-2011, 12 pp. (e-publication)

 

Kultbild oder Art Object – Zur Bedeutung indischer Ästhetik für eine zeitgemäße Ausstellungspraxis zwischen Kolonialmuseum und White Cube (Cult Image or Art Object – Implications of Indian Aesthetics for Modern Curating among Colonial Museum and White Cube), Zeitschrift für Ethnologie, No. 135, 1, 2010, pp. 77-96

 

From Imperial Museum to Communication Center? The New Role of Museums as Mediators between Science and Non-Western Societies, conference review at Museum of Ethnology Berlin, Kunsttexte.de: A Journal on Visual and Art History, No. 1, 2010, 4 pp. (e-publication)

 

Die Gentlemen-Tour. Fotografien und Souvenirs einer Weltreise von Franz Ferdinand von Österreich-Este (The Gentlemen-Tour. Photographs and Souvenirs of Franz Ferdinand of Austria-Este’s Journey around the World), Weltkunst, No. 12, 2010, p. 74

 

‘Between Prayer-Wheel and Globalisation’: Thoughts on Contemporary Tibetan Art – Discontinuities of Tibetan Modernism, Indo-Asiatische Zeitschrift, 13, 2009, pp. 88-98

 

Transformationen des Mitgefühls – Buddhas erbarmungsvoller Helfer (Transformations of Compassion – Buddha’s Merciful Assistant), Museumsjournal, No. 2, 2009, pp. 44-45

 

Die Entdeckung des Fremden – Sammlungsgeschichte(n) außereuropäischer Kulturen in den Berliner Museen des 19. Jahrhunderts: Die „Turfan-Expeditionen“: Buddhistische Oasen an der Seidenstraße und ihre Entdecker (Discovering the ‘Other‘ – Collecting Non-Western Cultures in 19th Cent. Museums: Berlin Researchers Exploring Central Asia), Museum of Asian Art, Berlin 2009, 13 pp. (e-publication)

 

Physical and Spiritual Shelter: Aspects of the Range of Tibetan Domestic Architecture,

Indo-Asiatische Zeitschrift, 12, 2008, pp. 104-114

 

The Imaginary Museum of the Tropics, and a Souvenir from India, in: Hug, A.; Junge, P.; König, V. (eds.): The Tropics. Views from the Middle of the Globe, Berlin, 2008, ISBN 978-3-86678-166-5, pp. 289-293 (German + English edition)

 

Zwischen Indomanie und Indophobie – Aspekte der frühen Indien-Fotografie im Kontext kolonialer Weltaneignung (Indomania and Indophobia – Aspects of Early Indian Photography), Indo-Asiatische Zeitschrift, 11, 2007, pp. 88-102

 

With Merkel, Christine M.; Frey, Agnes C.: Immaterielles Kulturerbe in der Arbeit der UNESCO: neue Aufgaben, neue Herausforderungen (Intangible Heritage in the Work of UNESCO: New Tasks, New Challenges), UNESCO heute, No. 1, 2007, pp. 20-29

 

With Merkel, Christine M.: Deutsche Mitarbeit am UNESCO-Programm zum Schutz des immateriellen Kulturerbes, Ergebnisse einer ersten Fachtagung (German Participation at UNESCO’s Programme on Intangible Heritage: Conference Results), unesco heute online, No. 1-2, 2006

 

Berliner Phonogramm-Archiv: Sammlung “Historische Klangdokumente” auf CD (The Berlin Phonogramm-Archive), unesco heute online, No. 9-10, 2005

 

Deutschland unterstützt Restaurierung zerstörten Kulturerbes im Kosovo (Germany Supports the Restoration of Kosovo’s Destroyed Cultural Heritage), unesco heute online, No. 9-10, 2005

 

25. Jahrestag der UNESCO-Empfehlung zum Schutz und zur Erhaltung bewegter Bilder (UNESCO-Recommendation on Safeguarding Movable Images), unesco heute online, No. 9-10, 2005